‘Ik ben echt verstrikt geraakt in deze branche’

Sinds twee jaar rijdt Bob stad en land af om onze huidige en nieuwe verkooppunten te bezoeken en te inspireren met de mooie producten van DARF. Bob komt zelf uit een ondernemersfamilie, dus deze functie is hem echt op het lijf geschreven. Misschien dat vele van jullie Bob al regelmatig zien of spreken en dus al een beetje kennen, maar wij stellen hem graag nog even extra aan jullie voor.

Waar het allemaal begon

Op 23-jarige leeftijd nam Bobde visgroothandel in Scheveningen over van zijn familie. Met een jonge, frisse blik en veel passie heeft hij dit bedrijf voor enkele jaren geleid. De viswinkel bestaat nog steeds, maar Bob heeft jaren geleden deze branche ingeruild voor zijn andere passie, de dierenvoeding sector. Na veertien jaar gewerkt te hebben voor een ander dierenvoeding merk is hij nu twee jaar werkzaam bij DARF. ‘Ik ben echt verstrikt geraakt in deze branche. Een branche vol uitdagingen wat het werk wat ik doe juist alleen maar leuker maakt. Die uitdaging zit ook in de emotie die bij deze branche komt kijken. Ik noem het daarom dan ook vaak emotie-branche. Huisdieren zijn soms net als kinderen en dus wil iedereen ook voor hen alleen het allerbeste.’  

Iedere dag op pad

Op maandagochtend is Bob eventjes op kantoor om de week te plannen en door te nemen, maar daarna bezoekt hij iedere dag onze huidige en potentiële verkooppunten. ‘Juist het op pad zijn vind ik heerlijk, maar ook het ontmoeten van nieuwe mensen en het contact onderhouden met bestaande klanten. Dit zorgt voor een mooie afwisseling waardoor geen dag hetzelfde is. Het ene moment zit ik bij een winkel en het andere moment bij een trimsalon, maar dit is nog niet alles. Ik sta ook vaak op beurzen, evenementen en clubmatches om DARF te promoten. Hier kan ik vaak echt even het gesprek aangaan met de klanten en zie ik ook de eindgebruikers van DARF, de viervoeters.’ 

De kracht van DARF

Volgens Bob ligt de kracht van DARF bij het product zelf en dat is dan ook één van de redenen waarom hij graag wil meewerken aan ons groeiende merk. ‘Het is mooi om bij te dragen aan een merk dat groeit met een bewuste doelgroep. Voeding is vaak het eerste medicijn voor dieren. Daarom kijken onze klanten heel bewust naar wat voor voer ze hun huisdier geven. Hier draag ik graag mijn steentje aan bij.’ Daarnaast is het voer biologisch en is DARF natuurlijk een bedrijf van eigen bodem, net als de Slagerij Groene Weg. Alles is in eigen beheer en dat wekt volgens Bob ook veel vertrouwen bij onze klanten. ‘Ik zorg altijd voor persoonlijk bezoek. Van Friesland tot Zeeland, bij ieder verkooppunt ga ik langs. Hierdoor krijgen we bij DARF echt een persoonlijke binding met onze klanten. Dat vind ik erg belangrijk. Hier ontstaat er ook positieve mond-tot-mond reclame en gaat DARF als een olievlek over Nederland. Laatst was ik in een winkel en vroeg een klant specifiek of de winkel ook DARF verkocht, dat is altijd leuk om te horen. De klant werd er dan ook op gewezen dat ik in de winkel was’ vertelt Bob met een lach.

Een beestenboel in huis

Dat iedereen bij DARF dol is op dieren, dat is een ding wat zeker is. Alleen loopt er nu geen huisdier bij Bob in huis. ‘Op dit moment zijn mijn vrouw en ik druk met onze twee jonge kinderen dus zit een huisdier er voorlopig niet in. Zij zorgen al voor een beestenboel in huis. En de vrije tijd die ik heb spendeer ik het liefst met hen.’ Ondanks de twee kids sluit Bob niet uit dat er over een aantal jaar weer een huisdier komt, want ook Bob weet als geen ander dat een hond of kat voor nóg meer gezelligheid en liefde kan zorgen binnen een gezin.